سلام دوست عزیز به وبلاگ خودت خوش اومدی،لطفا با نظر ارزشمند خودت من رو در بالا بردن کیفیت این وبلاگ یاری کن.با تشکر مدیر وبلاگ
پشت پرده سرپرستی سلطان
تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:پرسپولیس,استعفا رویانیان,سرپرستی,پروین, | 14:43 | نویسنده : محسن شجاعی


شعله‌های انتقام

دفعه قبل که محمد رویانیان از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس استعفا کرد، علی پروین منتظر بود با توجه به نامه‌ای که از رئیس دولت قبلی داشت و حمایتی که از سوی برخی اعضای نزدیک به محمود احمدی‌نژاد می‌شد، روی صندلی مدیرعاملی بنشیند اما اقدام جالب رویانیان در هم‌صدا کردن هواداران و پیشکسوتان با خود در جهت اعتراض نسبت به شرایط، باعث شد وزارت ورزش رأی به ماندنش بدهد. او پس از آنکه متوجه شد ماندنی است، پیغام و پسغام‌هایی برای پروین فرستاد و البته پروین هم در این مدت ساکت نبود، حرف‌های طعنه‌داری به زبان می‌آورد اما هیچ کدام به صورت علنی، درگیری‌شان را رسانه‌ای نمی‌کردند تا کسی بویی نبرد. پروین برای کاهش شایعات، حتی به جلسات هیأت‌مدیره هم نمی‌رفت تا رویانیان همه‌کاره باشگاه شود. در هر صورت، شعله‌های انتقام همیشه زبانه می‌کشید و هر دو نفر می‌دانستند روزی باید مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

فن کمر به رویانیان

رویانیان فکرش را نمی‌کرد در دوره جدید و دولت جدید نیز فضایی برای کار نداشته باشد. او در اواخر عمر دولت دهم، مدام از مسئولان وزارت ورزش و رئیس دولت قبلی انتقاد می‌کرد و کلید واژه‌‌اش این بود: «آنها مرا دوست ندارند و نمی‌خواهند من در باشگاه باشم.» در دوره اعتدال، رویانیان که خودش را منتقد دولت پیشین می‌دانست، بدجوری فن کمر خورد زیرا در این دولت نیز آنقدر حساب باشگاه را خالی گذاشتند تا سردار مجبور به نوشتن استعفا شود. رویانیان پس از دو ماه تهدید به استعفا، بالاخره این کار را عملی کرد و نامه سرنوشت‌ساز را نوشت. هیأت‌مدیره نیز به سرعت این نامه را تأیید کرد تا رفتن رویانیان قطعی شود.

پروین دو ماه قبل مدیر شد

شاید از خواندن این تیتر کمی متعجب شوید اما مدارکی وجود دارد که تأیید می‌کند علی پروین دو ماه قبل قرار بود مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شود. او هنوز هم نامه‌ای در اختیار دارد که همیشه در جیب داخلی کت خود نگه می‌داشت و در این نامه، به پروین در مورد مدیریت بر باشگاه پرسپولیس اختیار تام داده شده است. سلطان بارها در جمع‌های صمیمی، نامه را به دوستان نزدیک خود نشان داده و گفته بود که به زودی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌شود اما تقریباً کسی این موضوع را باور نمی‌کرد به خصوص که امضای محمد رویانیان پای نامه بود و خیلی‌ها فکر می‌کردند رویانیان با امضای این نامه، می‌خواهد پروین را سرگرم کند و مثل ماجرای دادن حکم سرمربیگری به او، در حال راضی کردن سلطان است ولی این نامه حقیقت داشت و با همان نامه، پروین فعلاً سرپرست موقت باشگاه شد.

سلطان دست تنها نیست

اما پروین به اندازه کافی باهوش و زیرک هست که در این شرایط بازی نخورد. او از مدت‌ها قبل پایه‌گذار بازگشت حسین هدایتی به هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس بود گرچه در برهه‌ای، رویانیان برای آن که دست پروین را بخواند، با هدایتی مذاکره کرد تا او را به هیأت‌مدیره بیاورد و پروین را شکست دهد اما موانعی برای حضور هدایتی در هیأت‌مدیره وجود داشت که به خاطر پیچیدگی‌ها و شایعاتی که در این مورد وجود دارد، نمی‌توانیم به صورت شفاف در موردش صحبت کنیم اما علی پروین حالا دیگر دست تنها نیست. او می‌داند که باید با خود یک همراه پولساز به باشگاه بیاورد. این همراه پولدار، قطعاً هدایتی است که می‌خواهد پول‌های زیادی خرج کند تا باشگاه از بحران مالی که دچارش شده، خارج شود! البته پروین به دنبال راهی بود تا بابک زنجانی یا یک ‌فرد متمول دیگر را نیز به هیأت‌مدیره بیاورد اما زنجانی گرفتار شد و از سوی دیگر،‌ فرد دومی که مورد نظر پروین بود، فعلاً سکوت اختیار کرده و نمی‌خواهد حرفی از او زده شود.

منتقمی رکن مهم داستان است

بهروز منتقمی قائم مقام باشگاه پرسپولیس، یکی از ارکان مهم این ماجراهاست و سهم بزرگی در این مورد دارد. اصلاً قرار بود هیأت‌مدیره در ابتدا منتقمی را به عنوان سرپرست موقت معرفی کند ولی اتفاقات عجیب دیگری در جلسه رخ داد و اعضا به این حکم دادند که پروین سرپرست موقت شود. این در حالی است که پروین وقتی با این مسئله مواجه شد، آن را قبول کرد و گفت فعلاً کارها را رتق و فتق می‌کند و سپس حکم مدیرعاملی را دریافت خواهد کرد. به نظر می‌رسد خیال سلطان به قدری راحت است که سرپرستی موقت برای او، تضمینی جهت مدیرعاملی در آینده‌ای نزدیک محسوب می‌شود.

باید حساب و کتاب‌ها شفاف شود

دیروز و در جلسه هیأت‌مدیره که از حدود ساعت 10:15 و با حضور تمامی اعضا شروع شد، مهم‌ترین بحث بر سر مسائل مالی بود؛ اینکه چرا برخی دریافتی‌ها و پرداخت‌ها شفاف نیست؟ چرا حساب و کتاب پاره‌ای اسناد دارای سؤال است و اینکه چرا باشگاه از کنار قراردادهای اقتصادی که با نهادها، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف امضا کرده، پول زیادی به‌ دست نیاورده است؟ در این مورد شنیدیم، رویانیان خیال همه اعضای داخل جلسه هیأت‌مدیره را راحت کرده که هیچ کدام از این شایعات صحت ندارد و بدهی‌های باشگاه هرگز به مرز 40 میلیارد تومان نمی‌رسد. او همچنین در مورد شفاف‌سازی مسائل مالی نیز پافشاری کرده و گفته می‌تواند همه مسائل را به صورت کاملاً روشن به هیأت‌مدیره ارائه دهد. علی پروین وقتی سرپرست باشگاه شد، یک پاکت از دست مسئولان قبلی گرفت که رقم دقیق قراردادها و میزان پرداخت‌ها و میزان دقیق بدهی به بازیکنان و اعضای کادر فنی در آن مشخص شده است. حالا پروین باید آن را مورد بررسی قرار دهد.

تکلیف دایی چه می‌شود؟

اما معمای اصلی، وضعیت و آینده علی دایی است. دایی در این سال‌ها توانسته رابطه‌‌اش با پروین را سر و سامان دهد و البته پروین نیز هر بار که مصاحبه‌ای انجام داده به تعریف و تمجید از دایی پرداخته است. به نظر می‌رسد رابطه‌شان خیلی خوب باشد اما این فقط سطح ماجراست! در عمق قضیه، اتفاقات دیگری وجود دارد. اگر خاطرتان باشد در ابتدای فصل رویانیان به پروین حکمی شفاهی داد که سلطان باید کادر فنی را معرفی کند. پروین نیز حمید درخشان را به عنوان سرمربی و حمید استیلی را به عنوان دستیار درخشان به رویانیان معرفی کرد و قرار شد خودش مدیر فنی باشد. سپس به رویانیان گفت: «تیم را همین فصل بده به من، آخر فصل حداقل یک جام می‌گیرم.» رویانیان و پروین در این مورد به توافق رسیدند و درست فردای آن روز که قرار بود درخشان سرمربی پرسپولیس شود، محمد رویانیان مصاحبه‌ای انجام داد و گفت: با علی دایی به توافق رسیدیم تا برای سه فصل سرمربی پرسپولیس شود! این مسئله، رابطه پروین - رویانیان را حسابی تیره و تار کرد. دایی هم متوجه شد که پروین مخالف انتخاب او به عنوان سرمربی جدید تیم بوده. البته پروین مصاحبه‌هایی کرد و گفت خیلی خوشحال است از اینکه دایی به پرسپولیس برگشته اما همه دوستان نزدیک پروین می‌دانند قضیه چه بود و سلطان فقط به خاطر آرام کردن جو اطراف تیم، چنین حرف‌هایی به زبان می‌آورد.

استعفا داد اما ماندگار شد!

محمد رویانیان فکرش را نمی‌کرد استعفایش به این سرعت با موافقت اعضای هیأت‌مدیره همراه شود. او تصور می‌کرد هیأت‌مدیره در ابتدا نازش را می‌کشند و اگر قرار به قبول استعفا باشد، آنها به آرامی و با دادن دلداری به سردار، این استعفا را می‌پذیرند اما سه‌شنبه شب متوجه شد دیگر نظر وزارت ورزش هم روی حمایت از حضورش در پرسپولیس نیست. رویانیان در نامه استعفای خود که در اختیار محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان قرار داد، به 5 نکته اساسی اشاره کرد: «1- با استعفای بنده موافقت کنید. 2- منتقمی را به جای بنده به عنوان مسئول رسیدگی به امور باشگاه منصوب کنید. 3- حسین هدایتی و جهانگیری (رئیس بانک گردشگری) را به هیأت‌مدیره اضافه کنید تا به لحاظ مالی به باشگاه کمک کنند. 4- اجازه بدهید در هیأت‌مدیره باقی بمانم و برخی کارهایی که شروع شده را پیگیری کنم. 5- اجازه بدهید برای حل مشکلات مالی باشگاه، 30 میلیارد تومان وام بگیرم و آن را صرف مخارج باشگاه کنم.» با این حال رویانیان از مدیرعاملی باشگاه کنار رفت و به قول برخی از نزدیکانش، هنگام خروج از باشگاه بغض داشت ولی در هیأت‌مدیره ماندگار شد آن هم به دو دلیل؛ اول اینکه وعده‌هایی مثل بازی با رئال ‌مادرید و برداشت پول از منابع مالی که قبلاً در آن سرمایه‌گذاری کرده بود را عملی کند و دوم اینکه بر روند شفاف‌سازی پاره‌ای از حساب و کتاب‌ها، مدیریت و نظارت کند.

تا 4 نشه، استعفا قبول نمی‌شه!

این چهارمین بار بود که محمد رویانیان استعفا داد و این بار دیگر صبر و طاقت هیأت‌مدیره تمام شد تا با این استعفای آخری، موافقت کند. رویانیان دیگر مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیست و علی پروین سرپرست موقت شده است. البته شاید او در حد همین سرپرستی بماند و مثلا‌ً فرد دیگری بیاید و مدیرعامل آینده باشد ولی پروین حسابی خیالش راحت است که باشگاه را در دست گرفته و کار تمام شده است! حالا این اظهار ‌نظر‌ها را بخوانید تا بیشتر لذت ببرید...

اکبری: پروین به خاطر سابقه ورزشی‌اش انتخاب شد

محمدصادق اکبری رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس در پایان جلسه دیروز گفت: با توجه به اینکه رویانیان بر استعفای خود اصرار داشت پس از صحبت با هیأت‌مدیره با استعفای او موافقت کردیم و ضمن تشکر از زحمات او در این مدت، اعضا موافقت کردند که تا تعیین مدیر‌عامل جدید یکی از اعضای هیأت‌مدیره به سمت سرپرستی باشگاه مشغول شود و انجام کارها را بر‌عهده بگیرد؛ حالا هم با توجه به سوابق ورزشی پروین او را به عنوان سرپرست موقت باشگاه انتخاب کردیم. قرار شد اعضای هیأت‌مدیره گزینه‌های مد ‌نظر خود برای پست مدیرعاملی را تا هفته آینده به باشگاه معرفی کنند و در جلسه‌ای که هفته آینده برگزار می‌کنیم برای انتخاب مدیرعامل جدید تصمیم‌گیری کنیم.

نامی: مخالف حضور رویانیان نبودم

محمدحسین نامی دیگر عضو هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس در این مورد گفت: جلسات مانند گذشته بود و اعضا درباره مسائل فنی و مدیریتی با یکدیگر بحث کردند. فعلاً پروین به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شده و باید ببینیم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد اما هفته بعد برای انتخاب مدیرعامل تصمیم‌گیری می‌شود. نامی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شد او مخالف حضور رویانیان بوده گفت:‌ خیر؛ اتفاقاً من با او دوست هستم و این مسئله صحت ندارد. نامی درباره بدهی 40 میلیاردی باشگاه پرسپولیس هم گفت: این هم یک شایعه دیگر است. امروز گزارشی از مسائل مالی و بدهی‌های باشگاه به هیأت‌مدیره ارائه شد و این مسائل باید به خوبی بررسی شود.

شیرینی هم استعفا کرد

سعید شیرینی سرپرست معروف باشگاه پرسپولیس نیز دیروز استعفا داد. او در این مورد فقط یک جمله به زبان آورد: «من با رویانیان آمده‌ام و با او نیز می‌روم.»

استیلی: پرسپولیس می‌تواند قهرمان لیگ شود

دل‌مان نیامد برای بستن مصاحبه، از همه نزدیکان به باشگاه پرسپولیس اظهار‌ نظر داشته باشیم به غیر از حمید استیلی! به این علت، حرف‌های استیلی به عنوان رئیس کانون پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس و رفیق همه کسانی که مدیر‌عامل یا سرپرست باشگاه پرسپولیس می‌شوند را به عنوان حسن ختام این گزارش می‌خوانید: پروین خاک فوتبال را خورده است و با این شرایط آشناست. به‌ هر ‌حال هدف همه، موفقیت پرسپولیس است. رویانیان هم برای موفقیت این تیم تلاش می‌کند. او عضو هیأت‌مدیره باقی ماند تا کارهای اقتصادی نیمه‌تمام را انجام دهد. پروین هم‌اکنون سرپرست پرسپولیس است، همه تلاش می‌کنند تا کار را خوب انجام دهند. به عقیده من کار پرسپولیس هنوز تمام نشده و این تیم حتماً شانس قهرمانی دارد!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • همیاری
  • فروش بک لینک انبوه
  • ---- --

    ابزار وبلاگ